Czy Gmina Baranów będzie miała pełnowymiarową halę sportową?

Do redakcji portalu Grodzisk Sport News od dawna docierały sygnały od mieszkańców Gminy Baranów, wskazujące na brak dużej sali gimnastycznej, która nadawałaby się do prowadzenia treningów lub gier w wielu dyscyplinach sportowych. Zwracano uwagę, że zainteresowanie korzystaniem z takiego obiektu jest ze strony coraz liczniejszej rzeszy młodzieży uprawiającej sport w gminie, ale też ze strony dorosłych, którzy często w celach rekreacyjnych zmuszeni są do korzystania z sal w sąsiednich miejscowościach. Największy obiekt znajduje […]

Do redakcji portalu Grodzisk Sport News od dawna docierały sygnały od mieszkańców Gminy Baranów, wskazujące na brak dużej sali gimnastycznej, która nadawałaby się do prowadzenia treningów lub gier w wielu dyscyplinach sportowych. Zwracano uwagę, że zainteresowanie korzystaniem z takiego obiektu jest ze strony coraz liczniejszej rzeszy młodzieży uprawiającej sport w gminie, ale też ze strony dorosłych, którzy często w celach rekreacyjnych zmuszeni są do korzystania z sal w sąsiednich miejscowościach. Największy obiekt znajduje się przy Szkole Podstawowej w Baranowie i niestety jest na tyle mały, aby można było normalnie prowadzić w nim zajęcia z takich dyscyplin sportowych jak piłka ręczna, piłka nożna, koszykówka, siatkówka. Szkolna sala, z uwagi na rozmiary, nie nadaje się również do prowadzenia zawodów sportowych, rywalizacji międzyszkolnych lub klubowych czy cyklicznych rozgrywek.

Wiadomo, że budowa i utrzymanie sal sportowych wiąże się z dużymi nakładami finansowymi, które mogą stanowić znaczne obciążenie dla jednostek samorządu terytorialnego. Jednak patrząc na wiele miejscowości, okazuje się, że często wielomilionowe inwestycje w obiekty sportowe nie są niczym nadzwyczajnym nawet w gminach wiejskich. Przykłady mamy również w powiecie grodziskim. W Gminie Jaktorów są dwie duże hale sportowe: mniejsza przy Szkole Podstawowej w Jaktorowie i większa nowocześniejsza przy Zespole Szkół w Międzyborowie. Obiekty te służą uczniom, ale również tętnią życiem po lekcjach, gdy korzystają z nich dorośli lub są arenami wielu zawodów i rozgrywek sportowych. Warto też wspomnieć o pięknym stadionie piłkarskim z lekkoatletyczną bieżnią tartanową w Międzyborowie, który należy do najładniejszych tego typu obiektów w naszym województwie. Kilkakrotnie pisaliśmy też o powstającej hali sportowej w małej miejscowości Ojrzanów w Gminie Żabia Wola. Ten wspaniały obiekt, który góruje nad małą szkołą podstawową, będzie posiadał pełnowymiarowe boisko, kompleksowe wyposażenie i zaplecze. Koszt inwestycji to 12 mln. zł.

Zwróciliśmy się więc do władz Gminy Baranów z pytaniem, czy w najbliższym czasie możliwe jest rozpatrzenie przeprowadzenia na terenie gminy inwestycji, jaką byłaby budowa pełnowymiarowej hali sportowej. Czy władze planują budowę sali sportowej, która mogłaby posłużyć dzieciom i młodzieży uczęszczającej do szkół oraz mieszkańcom nie tylko w celach rekreacyjnych ale również sportowych, gdyż w obecnych warunkach zwłaszcza dzieci i młodzież nie mają możliwości uprawiania wielu dyscyplin sportu, nauki i konkurowania z rówieśnikami, którzy korzystają z odpowiednich baz treningowo – sportowych.

W odpowiedzi uzyskaliśmy informację, że na terenie Gminy Baranów funkcjonują 3 sale gimnastyczne przy szkołach tj. przy Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Baranowie, Zespole Szkół im. Ks. Jana Twardowskiego w Bożej Woli i Zespole Szkół im. Orła Białego w Kaskach. Jedyną placówką oświatową, która nie posiada sali gimnastycznej jest Zespół Szkolno-Przedszkolny w Cegłowie. Poza tym na terenie gminy baza sportowa składa się z: boiska „Orlik” przy Zespole Szkół w Baranowie, boiska wielofunkcyjnego z bieżnią sportową 3 torową przy Zespole Szkół w Kaskach, boiska wielofunkcyjnego przy Zespole Szkół w Bożej Woli, pełnowymiarowego boiska Orion w Cegłowie oraz dwóch kortów tenisowych.

Aktualnie według oceny władz Gminy Baranów, istniejąca baza sportowa jest wystarczająca do zaspokojenia potrzeb młodzieży szkolnej, a poza zajęciami lekcyjnymi jest wykorzystywania również przez pozostałych mieszkańców, zainteresowanym aktywnym spędzaniem czasu. Gmina w najbliższych zamierzeniach inwestycyjnych również nie przewiduje budowy pełnowymiarowej hali sportowej. Według zapewnień władz, jeżeli w przyszłości będą budowane kolejne obiekty sportowe, zostaną one dostosowane do rzeczywistych potrzeb społeczności gminnej.

Ocenę, komentarze i uwagi jak zwykle pozostawiamy czytelniom, jednocześnie zapraszając do zgłaszania kolejnych problemów i tematów z zakresu sportu i rekreacji, które Państwa zdaniem warto publicznie poruszyć i wyjaśnić na łamach portalu Grodzisk Sport News.

Na zdjęciach sala gimnastyczna w Baranowie.

Foto: Mariusz Pilis/Grodzisk Sport News

8.4

Ocena artykułu

Polecane

Pokaż komentarze

  1. Rodzic

    Luty 8, 2017 at 9:35 pm

    Jasne, że hala sportowa jest potrzebna w Gminie Baranów. Każdy kto trenuje lub jego dziecko trenuje wie, że dzieci z innych gmin mają lepsze warunki rozwoju. Władze Gminy tej potrzeby nie widzą i nie czują bo nie trenują :). Tu zimą sport nie istnieje, sale gimnastyczne są albo za małe i za bardzo oblegane albo są tylko na wyłączność szkół. Sala w Baranowie jest za mała na cokolwiek, trening, gra zespołowa czy zawody są nie możliwe do wykonania, a mimo to każdego dnia od 16.00 do 20.00 są w niej zajęcia z piłki nożnej, karate czy tańcow. Gdzie zajęcia z piłki nożnej prowadzone są bezpłatnie dla mieszkańców Gminy przez lokalny Klub Sportowy w każdej kategorii wiekowej. Natomiast sala gimnastyczna w Bożej Woli nie jest dostępna wcale dla mieszkańców Gminy. Są w niej prowadzone tylko płatne zajęcia przez wybrane firmy. Dyrektor szkoły i sprzątaczki decydują czy salę dać komuś w użytkowanie i za ile. Mieszkańcy Bożej Woli ani lokalny Klub Sportowy nie mogą korzystać z tej sali zimą.

    • Rodzic2

      Luty 10, 2017 at 8:53 pm

      No właśnie nie pojmuję jak to jest, że jedna sala gimnastyczna jest cały czas oblegana a inne są zamknięte dla mieszkańców ? W Bożej Woli jest chyba najwięcej dzieci i mieszkańców tym bardziej nie rozumiem czemu tylko sala w Baranowie jest oblegana.

  2. Ktoś

    Luty 8, 2017 at 9:48 pm

    Właśnie ten artykuł przeczytałem na facebooku i przeżyłem szok ! Nie rozumiem jak można być zdania, że to co teraz jest w Gminie Baranów jest wystarczające. Ja rozumiem, że można zwalać winę na brak środków w budżecie, albo, że nikt nie ubiegał się o dofinansowanie zewnętrzne, bo nikt o tym za wczasu nie pomyślał w Gminie….ale jak można publicznie wypowiadać się, że hala sportowa jest niepotrzebna. No nawet ślepy by zauważył, że jest potrzebna. Błonie wiedzą, że nie mamy hali i wiedzą, że jest nam potrzebna, Jaktorów tak samo, i Teresin, a nasz Baranów nie wie i nie rozumie i nie czuje potrzeby. Ludzie ! A to, że nasze 8-9cio letnie dzieci ze szkół w Baranowie i Bożej Woli zapierniczają co weekend na własny koszt do Warszawy na halę sportową aby móc trenować w zimę piłkę nożną i móc grać mecze, to tego też nikt nie widzi. Przecież te dzieci i ich rodzice to nasi mieszkańcy i od dwóch miesięcy nasi mieszkańcy grają na hali piłkarskiej w Warszawie bo u nas nie ma do tego warunków. Wszyscy o tym wiedzą. Przecież te dzieci wygrywają mecze w Drużynami w W-wie a nie na hali w Baranowie, przecież coraz więcej ludzi z poza naszej Gminy i z W-wy wie i rozumie problemy lokalowe w Baranowie. Gmino otwórz oczy.

  3. Brwinów

    Luty 8, 2017 at 9:56 pm

    My też wiemy, że nie macie hali ani zadaszonego boiska aby móc trenować sporty drużynowe zimą. U nas w Brwinowie szkółka Legii razem z klubem piłkarskim Naprzód Brwinów i władzami Gminy postawiły balon pneumatyczny przy szkole nad Boiskiem Orlik. Inwestycja już się zwróciła, miedzy innymi dzięki waszym mieszkańcom, którzy korzystają zimą z naszych obiektów sportowych bo u Was nie mogą. Tak, Baranów nie ma hali sportowej i drugie tak, taka inwestycja jest niewątpliwie potrzebna i trzecie tak, że sale gimnastyczne widoczne na zdjęciach to nie są obiekty sportowe. To są nierozbudowane salki gimnastyczne w szkołach podstawowych i nic więcej.

    • Dorota

      Luty 10, 2017 at 9:19 pm

      Naszego Orlika w Baranowie też można by było zadaszyc na zimę balonem pneumatycznym i sala byłaby niepotrzebna. W Brwinowie fakt super obiekt Legia sobie sprawiła ale fajnie że mogą z niego korzystać właśnie dzieciaki z Brwinowa! A tu w Baranowie to nikt o tym nie pomyśli i jeszcze powie, że nie potrzeba. Szkoda.

  4. Sportowiec

    Luty 8, 2017 at 10:11 pm

    Ludzie z Urzędu Gminy Baranów nic nie wiedzą o sporcie. O koncertach, bibliotekach, świetlicach, dożynkach, straży pożarnej itp. można z nimi pogadać, ale sport ? ha, ha. Jak Pan redaktor zapyta ile kosztował nowy samochód dla straży pożarnej i skąd na to były pieniądze i czy była to potrzebna inwestycja to zaraz dadzą dokładną odpowiedz i jeszcze sami o tym artykuł napiszą w Informatorze Gminnym. ha ha. A sport ? Co to takiego ? A to jest coś takiego co zimą mieszkańcy gminy baranów oglądają w telewizji. Haha.

  5. Jasiek

    Luty 8, 2017 at 10:15 pm

    Pierdy, pierdy. Ta sala w baranowie to taka duża, że aż problem z dwudziestką dzieciaków tam zajęcia w-f poprowadzić a co dopiero inne jakieś sporty zespołowe. Zresztą jakie sporty zespołowe. Tu to można, se jedynie w tenisa latem pograć i pingponga bo mało miejsca potrzeba. Nawet na siatkówkę ta sala w baranowie jest za mała, a co dopiero na piłkę nożną czy piłkę ręczną.

  6. oburzona

    Luty 8, 2017 at 10:27 pm

    A szkoła w Bożej Woli i jej Dyrekcja to już totalnie ma sport gdzieś. Jedynie tańce, balet, teatr, zuchy, chór i aerobik dla mamusiek. Jak ktoś lubi sporty zespołowe to musi przeprowadzić się poza Gminę lub jeździć po 20-30 km do innych gmin, gdzie hale sportowe są. A wiecie jak wygląda nauka gry w siatkówkę w szkole w Bożej Woli ? Nauczyciel w butach na obcasach i sukience daje dzieciom piłkę dmuchaną i każe ją przerzucać nad siatką i łapać w ręce aby nie upadła na ziemię. I tak wygląda cały w-f. Nie można korzystać z sali gimnastycznej po zajęciach szkolnych, sala gimnastyczna wybudowana przez mieszkańców Gminy jest na wyłączność szkoły, boisko wielofunkcyjne o którym mówi Gmina przy szkole w Bożej Woli jest na wyłączność szkoły, nawet przyszkolny plac zabaw jest zamknięty dla dzieci z Bożej Woli do godz. 18tej bo do tej godziny trwają zajęcia w tej szkole. A jak dzieci ze szkoły wychodzą po zajęciach to są przepędzane przez sprzątaczki szkolne z boiska i placu zabaw bo już są po lekcjach i nie mogą z tych obiektów korzystać. Gmina kłamie, nie ma obiektów sportowych z których mieszkańcy mogliby korzystać.

  7. Kinga

    Luty 8, 2017 at 10:35 pm

    Nie będzie hali sportowej, bo nie ma kasy i nie ma woli i chęci i nie ma ich zdaniem potrzeby. Zresztą kasy brakuje na wszystko. Szkoła w Cegłowie nie ma sali gimnastycznej wcale, a dzieci z tej szkoły zimą są praktycznie pozbawione w-f i nikogo to nie obchodzi, że łamagi sportowe nam rosną. Szkoła w Bożej Woli jest przepełniona a sala gimnastyczna jest tylko na wyłączność szkoły i też nikogo to nie obchodzi. Nie wiem kto wypowiadał się w imieniu Gminy ale to ktoś ślepy był, albo za stary na sport, albo może mieszka poza Gminą. Bo każdy normalny mieszkaniec Gminy na pytanie, czy hala sportowa jest potrzebna w Gminie Baranów, odpowiedział by, że TAK.

  8. złośnik

    Luty 8, 2017 at 10:45 pm

    Państwa zdaniem: Hala sportowa w Gminie Baranów potrzebna czy nie ? Takie pytanie zadał Pan redaktor mieszkańcom 🙂 Ciekaw jestem innych komentarzy. Bo moim zdaniem to oczywiste, że jest potrzebna. Sala gimnastyczna w Baranowie wiadomo, że jest za mała. Ludzie o tym wiedzą i o tym mówią, a Urząd to chyba udaje ślepego bo im głupio, że na to kasy nie ma i nie umieją jej zdobyć. Łatwiej jest udawać, że potrzeby sportowe mieszkańców są zaspokojne. Każda sąsiednia gmina, nawet wiejska posiada choć jedną większą halę sportową, to już standard w dzisiejszych czasach.

  9. Redakcja

    Luty 9, 2017 at 7:13 am

    Szanowni Państwo. Poruszając moim i Państwa zdaniem często trudne tematy z życia lokalnych społeczności w temacie sportu i rekreacji (a szczególnie młodzieży i dzieci), nie mam najmniejszego zamiaru doprowadzać do sporów, ocen czy waśni, a tym bardziej nieuzasadnionej krytyki. Nie o to w tym wszystkim chodzi. Wierzę jednak, że należy rozmawiać szczerze, kulturalnie i otwarcie o Państwa problemach i potrzebach, a co za tym idzie wskazywać je i promować słuszne rozwiązania, do tego właśnie m. in. służy portal Grodzisk Sport News. Problem braku pełnowymiarowej sali sportowej w Gminie Baranów jest jednym z wielu zgłaszanych dotychczas do redakcji, które zostały poruszone lub były wspierane. Czy ma sens pisanie i mówienie o tym? Proszę niech przykładem będzie oddolna społeczna inicjatywa wybudowania ścieżki rowerowej przy drodze 719 między Żyrardowem a Grodziskiem Mazowieckim przez Jaktorów. Władze nie widziały takiej potrzeby, albo zasłaniały się brakiem pieniędzy, procedurami etc. Okazało się, o czym jako pierwsi napisaliśmy niedawno na portalu, że prośba i oczekiwania rowerzystów, czyli mieszkańców gmin zostaną jednak spełnione i właśnie ruszyła procedura przetargowa na odcinek ponad 6 km bezpiecznej ścieżki rowerowej! Portal Grodzisk Sport News od początku wpierał tę inicjatywę, pisał o niej i podkreślał potrzebę jej przeprowadzenia. Niech to będzie przykład, że czasami warto, abyśmy sami zdecydowali czego oczekujemy, a nie liczyli na to, że ktoś za nas podejmie stosowne kroki. I wcale nie trzeba przy tym złościć się na siebie czy palić mostów, po prostu warto wspólnie zadbać o swój interes. Z perspektywy czasu wydaje się to takie proste i bardzo skuteczne. http://grodzisksportnews.pl/?p=342

  10. Agnieszka

    Luty 9, 2017 at 8:18 am

    Nie ma potrzeby ? a ktoś się pytał mieszkańców ? W Kaskach od 30 lat takie same warunki na sali gimnastycznej, owszem na zewnątrz boisko zrobione, jednak od października do kwietnia dzieci na zewnątrz nie wychodzą.

  11. Ktos

    Luty 9, 2017 at 8:38 am

    Witam, jakoze jestem mieszkanka Gminy Baranów od samego urodzenia chodząc do tutejszych szkół kiedy poszła plotka kilka lat temu o tym ze powstanie hala wszystkie dzieciaki az płakały ze szczęścia (oczywiście w przenośni). Taki obiekt sportowy jest potrzebny bo młodzież idzie do szkół średnich i okazuje sie ze Ci ‚z miasta’ którzy maja po kilka hal dużych w jednym mieście są naprawdę lepiej wykształceni w tym kierunku. Oprócz tego gmina powinna zacząć inwestować w zajęcia dodatkowe dla mieszkańców a głównie młodzieży ponieważ zamiast rozwijać sie – pala papierosy i piją piwo na przystankach.

  12. Mieszkaniec Baranowa

    Luty 9, 2017 at 8:39 am

    Panie redaktorze, jasne, że nie należy palić mostów i być zbyt surowym dla władz gminy, ale nikt się mieszkańców nie pytał czy hala jest potrzebna. Nikt się nie pytał rodziców, nauczycieli w-f, dyrektorów szkół czy uczniów czy te sale gimnastyczne, które aktualnie są do dyspozycji w zimie są wystarczające. Nikt się nie pytał, nikt nie przeprowadził badań zadowolenia mieszkańców, nikt nie przeanalizował bieżących potrzeb a jednak ktoś wypowiada się publicznie, że hala jest niepotrzebna bo to gmina wiejska. Jeśli Gmina na swoim portalu jest wstanie przeprowadzić ankietę wśród mieszkańców dotyczącą potrzeby lekcji języka angielskiego i niemieckiego, to znaczy że można jednak wykonać konsultacje społeczne w każdym temacie. Ludzie są oburzeni, że Gmina twierdzi i to twierdzi publicznie, że obiekty sportowe, które obecnie są w Gminie są dla jej mieszkańców wystarczające. A to nie jest prawda. Bo Gmina pomimo, że wiejska to jednak typowych rolników ma nie wielu. Gmina się rozrosła, dużo rodzin pobudowało tu domy i posłało swoje dzieci do szkół w Baranowie, Cegłowie, Kaskach i Bożej Woli. Sporo osób pochodzi z W-wy spod W-wy, z Żyradowa, Grodziska, Sochaczewa. Sporo osób mieszka w gminie wiejskiej ale pracuje np. już w gminach bardziej miejskich. 30, 20, 10 lat temu były w Gmine Baranów inaczej, teraz jest inaczej. Mieszkańcy mają większe wymagania i oczekiwania. Każdy chce mieć obok domu: szkoły, boiska, hale sportową, kino, ścieżki rowerowe, oświetlone ulice, kanalizację, ścieżki rowerowe itp. Każdy nawet w gminie wiejskiej chce żyć godnie i nie mieć poczucia, że źle wybrał swoje miejsce zamieszkania, że gdzieś indziej 15-20 km dalej byłoby mu o wiele lepiej.

  13. Rodzic z Cegłowa

    Luty 9, 2017 at 8:57 am

    Co innego jak nie pieniędzy na taką budowę, a co innego twierdzić, że nie ma potrzeby w Gminie. Potrzeba jest. W zimie nie ma gdzie z dzieckiem w piłkę pokopać, w siatkę pograć. W Cegłowie nie ma żadnego obiektu sportowego, z którego można byłoby korzystać zimą bo nawet szkoła podstawowa nie ma sali gimnastycznej. W gminie nie ma siłowni, basenu, placu zabaw dla dzieci pod dachem czyli tzw. małpich gajów czy „kulek”. Nawet nikt nie wpadł na pomysł zrobienia lodowiska na ferie. Wiec zimą sport zamiera w naszej gminie, aby cokolwiek porobić z dzieckiem trzeba jechać poza gminę i tam wydawać pieniądze. Moje pieniądze nie zostają w gminie bo nawet zakupy robię biedronce lub na targu w Błoniu 🙂 A np. Tresinie już hala sportowa jest i małpi gaj też jest, Jaktorów też ma super halę i zawody sportowe zimą przyciągają sporą publiczność. A u nas to tylko Festiwale i kolędy w kościele zimą przyciągają ludzi. Sportu zimą nie ma.

  14. Mieszkaniec Siatkarz

    Luty 9, 2017 at 11:00 am

    Oczywiście, że hala jest potrzebna. Może warto zrobić ankiety na terenie naszej gminy, zbierać podpisy od zwykłych mieszkańców, ukazać prawdziwe potrzeby Zarządcą naszej Gminy. Jestem mieszkańcem Kask i siatkarzem, żeby zebrać się z moją drużyną muszę wspierać budżet sąsiednich Gmin i miejscowości , w Grodzisku bądź w Teresin, Sochaczew. Jak wyciągnąć dzisiejszą młodzież i dzieci z przed komputerów, jeżeli nie mają gdzie się podziać i gdzie rozwijać własne zainteresowania. OTWÓRZMY OCZY LUDZIOM KTÓRZY NAMI RZĄDZĄ. Pozdrawiam z Kask.

  15. Ktoś

    Luty 9, 2017 at 12:44 pm

    To jakie obłożenie tego obiektu jest w Baranowie , że mamy potrzebę budować kolejną salę. Zwróćcie Państwo uwagę piszecie o 3 halach. Macie 5 tys. mieszkańców z tego dzieci jest ok. 1/3 — 1500 dzieci nie wiem czy nie za dużo napisałem. Doba ma 24 h a dyscyplin z 500 i nie wszystkie są pod dach.

    • mieszkaniec

      Luty 9, 2017 at 7:20 pm

      Obłożenie jest takie, że nie ma już nawet 5 minut wolnych. Sala gimnastyczna jest za mała na gry drużynowe, jest niebezpieczna, nie można tam rozegrać meczu a i tak codziennie jest zajęta popołudniami do późnych godzin nocnych. Aktualnie już gmina nie spełnia potrzeb trenujących dzieci, młodzieży i dorosłych. Mamy w gminie już teraz ok. 6 drużyn samej piłki nożnej i już dla nich nie starcza miejsca i czasu aby mogli trenować trzy razy w tygodniu, tak jak trenuje się w Chlebni, Pogoni czy Błoniance, Żyrardowiance, Tur Jaktorów. W zimie nie ma w Gminie Baranów bezpiecznej hali pełnowymiarowej. A gdyby była taka hala to każdy mógłby z niej korzystać, powstałyby pewnie też w takim obiekcie siłownia, ze dwa boiska do siatkówki, koszykówki, piłki halowej i ręcznej. Pewnie można by było też prowadzić tam karate, tańce, jogę. Pewnie zaraz obok powstałaby jakaś kawiarenka i życie by kwitło w zimie. Nie wiem jak mieszkańcy Baranowa, ale mieszkańcy Bożej Woli na taką halę to codziennie waliliby drzwiami i oknami. Można byłoby taką halę wykorzystać na promocję Gminy, organizować turnieje lokalne powiatowe, ale i mazowieckie i nawet ogólnopolskie. Drużyny piłkarskie na pewno chętnie przyjeżdżałyby na takie turnieje, bo skoro nasze drużyny często i chętnie grają w Sochaczewie, Żyradowie, W-wie to na pewno inni przyjeżdżaliby do nas. A gdyby jeszcze ta hala miała porządne trybuny to hala nie musiałaby być tylko sportową ale też byłaby halą widowiskową, można byłoby organizować koncerty, gale, targi itp. Hala zarobiłaby na siebie bo inne hale w gminach ościennych są obłożone w 100% i zarabiają na siebie.

  16. BYŚ

    Luty 9, 2017 at 1:24 pm

    A rodzic z Cegłowa coś uprawia – chyba pole , że wypowiada się nt. sportu festiwali kościoła – każdy ma z nas inne potrzeby i poglądy. A Klub Sportowy w Cegłowie ORION to anonim i kasa na jego utrzymanie płynie strumieniami z gminy. Nasuwa sie pytanie, czy musimy gonić do bogatych we wszystkim powinniśmy się wyróżniać a nie konkurować. Mądrze korzystajmy z tego co mamy bo mam wrażenie, że my wszyscy bzdury piszemy a obiektywizmy zostawiliśmy w po drugiej stronie ciała. Nie dbajmy o swoje interesy a o dobro całej naszej społeczności. A teraz wybaczcie postuluję za budową nowego kościoła w Baranowie – Baptystów a co Jak dają. BYŚ też chcę coś mieć dla siebie.

    • Redakcja

      Luty 9, 2017 at 2:22 pm

      Przykład Ojrzanowa, czyli miejscowości wiejskiej i małej tak jak wiele w grodziskim powiecie również pokazuje w/g Pana/Pani, że poruszony przez mieszkańców Gminy Baranów problem braku odpowiedniej infrastruktury do uprawiania sportu, rekreacji, a zwłaszcza edukacji dzieci i młodzieży, szczególnie dbania o ich zdrowie, pasje i rozwój jest bzdurą? Proszę poczytać, czym dla innych są tematy, które dla Pana/Pani są bzdurą: http://grodzisksportnews.pl/?p=12907

    • Ryś :)

      Luty 9, 2017 at 7:28 pm

      Sam fakt, że tyle ludzi napisało tu komentarze, świadczy o tym, że hala jest potrzebna i Ty Panie Byś jest Pan w mniejszości. Więc więcej szacunku dla większości ! Na orion szło tylko 50 tyś rocznie z dotacji gminnej i każdy o tym wie, aż dziw bierze że Pan o tym nie wie ! I każdy też wie, że to żadne pieniądze były, że za mało na rozwój. Więc po co się Pan tak pulta panie Byś. Wie Pan ile gmina wydała na jeden samochód dla OSP w Bożej Woli ? Który oczywiście był bardzo potrzebny ale sam fakt ile kosztował mnie osobiście zaszokował. Więc kwota 50 tyś rocznie na Orion to jeden procent z tego 🙂

    • Kasia

      Luty 10, 2017 at 9:11 pm

      Hala jest bardzo potrzebna, bo ludzie jej potrzebują. Wiadomo przecież że powiat grodziski inwestuje w sport a głównie w piłkę nożną, więc nie wybudowanie hali to głupota bedzie. I co to za argument, że to gmina wiejska. I co z tego ? A Feting Festiwal to jest takie normalne w gminie wiejskiej ? No chyba też nie a się co roku przecież go organizuje w Baranowie. Tak samo można by było organizować turnieje.

  17. zawodnik Klubu

    Luty 9, 2017 at 6:37 pm

    Panie BYŚ jak nie chce Pan być oskarżony o pomówienia to nich Pan nie pisze kłamstw. Bo jak do tej pory to wypowiadali się tu mieszkańcy dbający o sport i dzieci i młodzież. I pisali prawdę, sale gimnastyczne są za małe i nie mogą z nich korzystać mieszkańcy i młodzież. Sala gimnastyczna jest za mała na sporty drużynowe, my tu piszemy o jednej potrzebnej hali sportowej pełnowymiarowej do piłki halowej, ręcznej i koszykówki i siatkówki. Nasze dzieci nie umieją grać dobrze w sporty drużynowe bo nie mamy w gminie ani jednej hali pełnowymiarowej w której można grać zimą. Nasze dzieci idą do liceum do miasta i są w tyle ze sportami drużynowymi. I jaka to niby kasa idzie na Klub Orion strumieniami ? W roku 2016 Gminny Klub Sportowy Orion Cegłów dostał dotację od Gminy w kwocie 50.000 zł na rok, na wszystkie drużyny piłkarskie: seniorów którzy grają w lidze PZPN (30 osób) i rozsławiają naszą gminę, i cztery drużyny dziecięce i młodzieżowe (80 dzieci), gdzie drużyna Żaków rozsławia naszą gminę najbardziej bo wygrywają te dzieciaki ze Zniczem Pruszków, Partyzantem Leszno, Huraganem Wołomin i drużynami z W-wy. Klub Orion prowadzi też sekcję pingponga dla dzieci i siatkówkę dla chętnych. W 2017 roku gmina wyda na klub tylko trochę więcej bo 60.000zł bo doszła nam nowa drużyna Skrzatów (przedszkolaków) i dwie drużyny młodzieżowe w sezonie wiosennym zagrają w lidze PZPN i na Baranowskim Boisku Orliku przy szkole będą rozgrywane prawdziwe ligowe mecze, będą przyjeżdżać do nas inne ligowe drużyny i sędziowie z PZPN. Zajęcia z piłki nożnej są prowadzone przez klub za darmo, Zarząd Klubu pracuje również w czynie społecznym. Dotacje z gminy idą bezpośrednio na sprzęt, nagrody, turnieje dla dzieci i młodzieży. Te pieniądze zostają w Gminie. Orion to jest gminny klub więc to normalne, że dostaje dotacje z gminy. Na portalu GrodziskSportNews był w tamtym roku artykuł o dotacjach na sport o nasza gmina okazuje się, że daje prawie najmniej. Tak więc Panie BYŚ nic Pan nie wie, a pisze Pan bzdury i kłamie publicznie.

      • trzeba rozumieć co się pisze

        Luty 21, 2017 at 4:54 pm

        No właśnie to dowód na to, że idzie właśnie. Skoro 99% jest wydane na organizację i obsługę zajęć, treningów, meczów i opiekę nad uczestnikami to właśnie jest dowód na to, że idzie na dzieci i młodzież gminną, która w tych zajęciach, meczach bierze udział. W strojach sportowych kupionych przez klub, medale i puchaty kupione przez klub, piłki kupione przez klub itp. A Festiwale na dzieci nie idą a jednak je robicie i płacicie wykonawcom za organizację i udział… A kasa z dotacji gminnej na gminny klub sportowy idzie na klub sportowy gdzie trenują dzieci i młodzież i mieszkańcu gminy. Więc kasa z dotacji zostaje w gminie u ludzi tu mieszkających.

      • głos rozsądku

        Luty 21, 2017 at 9:14 pm

        Kibic z dala się nie wp… Po co gmina współtworzyła Gminny Klub Sportowy ? Dlaczego nie nazwała go po prostu Klub Sportowy. Dlaczego z jednej strony chwali się sama na prawo i lewo, że to gminny klub i sportowcy z gminnego klubu wygrywają mecze a z drugiej strony jak trzeba wsparcia w zakresie infrastruktury to już gminny problem to nie jest bo to gmina wiejska. Sukces zawsze ma wielu ojców, problemów z chwaleniem się sukcesami sportowców gminnych na fanpage Gminy i na stronie gminy i w informatorze gminnym to nie ma. Sporo informacji było zamieszczonych, ale jak trzeba wesprzeć tych sportowców, którymi się chwali, to już chętnych do wsparcia nie ma. Ludzie chwalą nasze boiska, że tętnią życiem w sezonie. Tak samo byłoby z halą sportową zimą.

  18. Rodzic z Baranowa

    Luty 9, 2017 at 6:51 pm

    A Pan KTOś to też się wypowiada o obiekcie w Baranowie a nic nie wie. Po pierwsze obiektu w Baranowie pod dachem nie ma. Jest na dworzu boisko Orlik na którym można grać w piłkę jak śniegu nie ma, i jest boisko wielofunkcyjne na gumie, na którym też nie można grać jak śnieg leży bo to jest niebezpieczne. W Baranowie nie ma obiektu, nie ma hali sportowej pełnowymiarowej do gier drużynowych (siatkówka, koszykówka, piłka halowa, piłka ręczna). W Baranowie jest sala gimnastyczna bardzo mała dla potrzeb szkoły podstawowej, a z braku laku i braku prawdziwej hali, ta sala jest też wykorzystywana przez piłkarzy i siatkarzy do treningów technicznych, ale nie można na niej grać meczy i turniejów bo jest za mała, można się na niej zabić o ściany. Sala gimnastyczna w Baranowie pomimo iż nie spełnia żadnych wymogów bezpieczeństwa dla gier drużynowych jest wykorzystana w godzinach popołudniowych i wieczornych w 100%. Codziennie są zajęcia sportowe od godz 16.00 do 20.00. Więc Panie Ktoś i Byś, więcej pokory i dokształcie się w tym temacie. Bo jak wolicie Festiwale i Kolędy w Kościele to spoko, ja też je lubię, ale ja i moje dzieci lubią też sport i gry drużynowe. Kościół w Baranowie jest i wszyscy się w nim mieszczą, a hali sportowej pełnowymiarowej do sportów drużynowych nie ma i dlatego ludzie nie rozumieją postawy Gminy, że niby nie potrzeba. Bo potrzeba !!!!

  19. Rodzice z Bożej Woli

    Luty 9, 2017 at 7:04 pm

    Klub Orion Cegłów to nie anonim. Każdy kto interesuje się sportem w Gminie wie i zna nowy Zarząd, który został powołany pod koniec tamtego roku. W Zarządzie Klubu są teraz mieszkańcy Gminy, rodzice trenujących dzieci i zawodnicy z drużyny seniorów. Nikt z zarządu Klubu nie jest anonimowy. Każdy z gminy zna Drużynę Żaków, która pomimo braku warunków w zimie do trenowania w naszej Gminie walczy i gra w Warszawie na lidze zimowej. A dlaczego co tydzień te dzieci są zawożone przez rodziców własnymi samochodami na własny koszt do Warszawy ? Bo w naszej Gminie te dzieci w zimie nie mają gdzie rozegrać meczu i gdyby nie grały i nie trenowały w zimie to cofnęły by się w rozwoju swoich umiejętności piłkarskich i nie miałyby szans na grę jak równy z równym na wiosnę w lidze PZPN. Zarząd Klubu pracuje na rzecz dzieci i mieszkańców Gminy w czynie społecznym. I właśnie Klub Orion dba o dobro całej społeczności bo dba o sport w Gminie czyli o zdrowy i aktywny rozwój dzieci i młodzieży i dorosłych. Chcemy mieć halę sportową, bo wiemy, że hala zarobi na siebie i przyniesie jeszcze dochód Gminie a mieszkańcy nie będą musieli jeździć poza Gminę aby pograć w zimie w sporty drużynowe. Zarówno sport jak i dzieci to dobro wszystkich mieszkańców Gminy. Nikt tu nie dba o swoje własne interesy tylko dbamy o dobro mieszkańców, aby mieli podobne a nie gorsze warunki życia i uprawiania sportu. Dlaczego Jaktorów, Ojrzanów czy Teresin mają mieć lepiej od nas.

  20. Senior

    Luty 10, 2017 at 8:42 pm

    Hala jest potrzebna i spokojnie zarobiła by na siebie. Skoro nawet nasze boisko trawiaste w Ceglowie jest wynajmowane to tym bardziej hala sportowa miałaby klientów. Dzieci w Gminie jest coraz więcej, piłkarzy i siatkarzy jest coraz więcej. Salka w Baranowie jest za mała i za bardzo już oblegana, a z sal w Kaskach i Bożej Woli mieszkańcy nie mogą korzystać!

    • Społecznik z Cegłowa. Radny

      Luty 17, 2017 at 11:44 am

      To co, takiego by się działo na hali że zarobiłaby na siebie.

      • mieszkaniec

        Luty 21, 2017 at 4:42 pm

        Jak zarabiać na inwestycjach gminnych i to jeszcze na sali widowiskowo-sportowej ? Chyba tak samo jak inne gminy, nasi sąsiedzi. Dokładnie tak samo. Inwestycja powinna być dochodowa aby była zaliczona jako inwestycja a nie jako koszt. Szkoła w Cegłowie nie ma sali gimnastycznej, wiec inwestycja powinna dotyczyć rozbudowy szkoły – tak jak w Ojrzanowie, a dodatkowo ta sala sportowo-widowiskowa z trybunami, byłaby wynajmowana na zajęcia, treningi, widowiska sportowe, kulturalne, festiwale itp. Balon nad boiskiem Orlik w Brwinowie już po 5 miesiącach działania przynosi dochody i to tylko na samych piłkarzach, sala w Grodzisku na Westfala, jest zawsze wynajęta na turnieje i koncerty, sala w Jaktorowie jest również zawsze zajęta (szkoły karate, szkoły tańca, kluby piłkarskie z grodziska bo w grodzisku się nie mieszczą). To proste jest tylko trzeba widzieć potrzebę rynku, to prosta ekonomia, popyt i podaż. Trzeba zrobić badania rynku, biznes plan i faktycznie i realnie przeanalizować potrzeby i uzasadnienie ekonomiczne budowy takiej hali. No czemu tego nikt nie zrobił ? Skoro uważa się, że hala nie jest potrzebna to należałoby to udowodnić, zrobić analizę rynku i zróbić analizę opłacalności i rentowności takiej inwestycji, wyliczyć okres zwrotu z inwestycji. I wtedy dopiero można z argumentami mówić głośno, że hala w naszej gminie nie jest potrzebna.

      • Krzysiek

        Luty 21, 2017 at 5:05 pm

        To samo co na innych halach robią ich właściciele czy zarządcy. Festiwale, koncerty, turnieje, mecze, imprezy sportowe, potańcówki dla mieszkańców, bale karnawałowe, nawet wesela… czemu nie. Wynajem hali zainteresowanym klubom sportowym, piłkarskim, siatkarskim, piłki ręcznej z Grodziska, Błonia, szkołom tańca, szkółkom karate, judo, kino przenośne, szkolenia, konferencje. Wynajem hali mieszkańcom gminy w zimie. Już nic nie powiem o tym, jakby podniosła się ranga Cegłowa, do którego przyjeżdżałoby więcej ludzi. O Cegłowie wiedzą już w Grodzisku i Błoniu, bo znają Klub i boisko trawiaste Oriona, bo co weekend odbywały się przecież tam mecze ligowe. Dlatego inwestycja powinna być w Cegłowie. Lokalne sklepy by zarobiły, mieszkańcy Cegłowa i gminy by zarobili.

      • wyobraźnia

        Luty 21, 2017 at 9:36 pm

        Chociażby organizacja płatnej Ligi zimowej (aktualnie to cena ok. 900-2000zł od jednej drużyny), turniejów baranowskich (siatkówka, piłka nożna, koszykówka), które promowałyby gminę w sportowym świecie. Organizacja takich rozgrywek w skali wojewódzkiej umożliwiłaby również ubieganie się o dofinansowanie z Ministerstwa Sportu. Wynajem hali szkółkom tańca, karate, judo, klubom sportowym, stowarzyszeniom i firmom prywatnym organizującym imprezy, koncerty, targi, konferencje, prelekcje. Mogłaby powstać również siłownia, a na jednej ze ścian – ścianka wspinaczkowa. Hala nie musiałaby być tylko sportowa, gdyby miała spore trybuny dla widowni byłaby również halą widowiskową.

  21. Pociecha

    Luty 10, 2017 at 9:04 pm

    Hala jest potrzebna, wiadomo! Drużyna Żaków całą zimę jeżdzila do Warszawy aby móc grać mecze piłkarskie na hali pod dachem. No przecież gdyby im te mecze nie były potrzebne do rozwoju to by ich rodzice nie zawozili co niedziela samochodami prywatnymi. To są ogromne koszty dla rodziców.

    • Społecznik

      Luty 17, 2017 at 11:40 am

      Fajnie kochać pieniądze gminy. Jak chcesz coś więcej to należy płacić to normalne.

      • spoko loko

        Luty 21, 2017 at 5:14 pm

        Jak na razie to gmina na transport tych dzieci nic nie zapłaciła a powinna bo to gminny klub i gminne dzieci z gminnych szkół ! To rodzice wypełnili obowiązki za gminę. Dzieci z każdej gminy powinny móc grać w gry zespołowe w zimie u siebie na miejscu a nie jeździć jak barany do Warszawy. To jest normalna potrzeba, to nie jest nic więcej. To nie są wyimaginowane potrzeby. Zresztą przecież Ci ludzie organizatorzy meczy z Warszawy i 15 różnych warszawskich klubów sportowych znają historię biednych dzieci z Oriona, które nie mają sali u siebie. Historia poszła w świat. Skoro Wam to nie przeszkadza, to spoko.

      • bulwers

        Luty 21, 2017 at 5:26 pm

        Szanowny społeczniku ,
        (..Fajnie kochać pieniądze gminy. Jak chcesz coś więcej to należy płacić to normalne…) Przepisałem jeszcze raz twój tekst żebyś przyjrzał się co napisałeś. Jak można pisać o kochaniu pieniędzy gminy komuś kto wydaje własne ? Rodzice zapewniają wszystko, a dlaczego, Gmina nas przyzwyczaiła do słowa „biedna „. Dlaczego inni potrafią się zorganizować i walczyć o dobro swoje i swojej Gminy . Czy to jest miłość ? Na pewno tak ale nie do pieniędzy tylko do własnego lepszego życia. Mam nadzieje ze jako społecznik, pisząc to jesteś świadomy i nic nie brałeś…

      • Prawdziwy Społecznik

        Luty 21, 2017 at 8:54 pm

        I jeszcze niby społecznik to pisze. Jaki to społecznik skoro wypomina społeczno-charytatywną działalność gminy, która powinna być a jej nie ma. Wiec co tu wypominać. Prawdziwi społecznicy to budowali boisko w Cegłowie, które od 17 lat służy dzieciom i młodzieży. Społecznicy budowali sale gimnastyczne z których teraz nawet nie mogą skorzystać, społecznicy to wozili dzieci na mecze bo gmina nie była zainteresowana aby udostępnić autokar. Społecznicy załatwili sponsorów, dotacje, piłki, bramki, stroje. Społecznicy sponsorują dzieciom dodatkowe treningi, turnieje. Społecznicy pracują w czasie prywatnym za darmo na rzecz mieszkańców tej gminy. To są prawdziwi społecznicy.

  22. Przemek

    Luty 10, 2017 at 9:14 pm

    Sala gimnastyczna w Baranowie jest za mala, hala pełnowymiarowa jest potrzebna jak powietrze. O czym tu dyskutowac, trzeba ją wybudować !

  23. Wrona

    Luty 10, 2017 at 9:26 pm

    Szczyt zuchwalstwa twierdzić że hala nie potrzebna. No przecież nie mówimy o budowie basenu, kina, supermarketu, skoczni narciarskiej, toru bobslejowego tylko o normalnej jednej pełnowymiarowej hali sportowej na potrzeby dzieci i młodzieży i mieszkańców gminy! Jeśli nie ma gdzie w gminie zimą grać w siatkówkę czy piłkę nożną to znaczy że coś chyba jest nie tak jednak.

  24. Społecznik

    Luty 13, 2017 at 1:42 pm

    Gmina Baranów porównuje się sama często z Gminą Żabia Wola. Że tak samo gmina wiejska, że podobna lokalizacja, wielkość, ilość mieszkańców itp. No a to właśnie w Ojrzanowie w Gminie Żabiej Woli powstaje właśnie piękna hala sportowa. Inwestycja jest realizowana jako rozbudowa szkoły podstawowej w Ojrzanowie. Oto informacje ze strony Gminy Żabia Wola: „Zakończono procedury wyboru wykonawcy w trybie przetargu nieograniczonego (po przeprowadzeniu trzech postępowań) w dniu 18.11.2015 r. Wójt Gminy Żabia Wola podpisała umowę z Przedsiębiorstwem Produkcyjno-Usługowym „HEGOR” Sp. z o.o. z siedzibą w Sochaczewie na realizację zadania pn.: „Centrum Integracji Społecznej – budowa Sali sportowej w ramach rozbudowy szkoły podstawowej w Ojrzanowie”.
    Inwestycja, której koszt wyniesie 11.765.447,63 zł brutto, realizowana będzie w latach 2015-2017, w jej wyniku na terenie gminy powstanie nowa pełnowymiarowa sala sportowa z zapleczem, połączona łącznikiem z istniejącym budynkiem szkoły. ”

    Można ? No właśnie można !

  25. sypialnia Warszawy

    Luty 13, 2017 at 2:00 pm

    A wiecie co można znaleźć na stronie internetowej naszej Gminy ?
    No np. „W zakresie przewozów kolejowych obszar Gminy Baranów jest obecnie praktycznie wyłączony z ruchu kolejowego. Jedynie w jej skrajnie północnym fragmencie przez miejscowość Boża Wola i Żaby przebiega krótki fragment linii kolejowej E 20 relacji Warszawa – Poznań. Jest to linia obsługująca głównie ruch pasażerski, z ukierunkowaniem na przejazdy przyspieszone. Pomimo, iż większość ruchu stanowią pociągi pospieszne, we wsi Boża Wola znajduje się stacja kolejowa, która obsługuje ruch pasażerski dla pociągów osobowych. Jest to punkt przystankowy, bez obiektów obsługi pasażerskiej. Mieszkańcy okolicznych miejscowości korzystają ze stacji głównie w celach dojazdowych do miejsc pracy, m.in. do Warszawy, Sochaczewa, Błonia, Ożarowa.”
    Widzicie te skajności w tekście powyżej, widzicie, że pisał to urzednik z Baranowa, który nie rozumie jak ważna jest ta linia dla tej Gminy. Wie ilu ludzi z Baranowa, Kask, Cegłowa, Goli, Bronisławowa korzysta z tej stacji i z tej linii kolejowej. A Boża Wola, najbardziej rozwojowa wieś w Gminie właśnie m.in. dzięki tej stacji kolejowej została tu przedstawiona jako „skrajny północny fragment gminy”.

  26. sypialnia Warszawy 2

    Luty 13, 2017 at 2:08 pm

    Mam coś lepszego !!! Ten tekst z Informatora Gminnego mi się najbardziej podoba: „Gmina Baranów leży w odległości ok. 50km od stolicy kraju i wchodzi w skład Obszaru Metropolitalnego Warszawy. Docierające do Gminy
    bodźce pro rozwojowe nie są co prawda tak silne jak te oddziałujące na gminy w bezpośrednim sąsiedztwie miasta stołecznego, ale równocześnie – relatywnie mniejsze jest w niej nasilenie negatywnych zjawisk związanych
    z takim sąsiedztwem. Należy do nich przede wszystkim duża presja urbanizacyjna, która rodzi zagrożenia niezrównoważonego rozwoju, cechującego się brakiem ładu przestrzennego, trudnym do obsługi sieciowej, chaotycznym układem zabudowy oraz niszczeniem lokalnych ekosystemów. Ponadto, dostępność usług i miejsc pracy na terenie Warszawy często skutkuje traktowaniem gmin ją okalających jako „sypialni”, co wiąże się z wieloma negatywnymi konsekwencjami społecznymi. ”
    Traktowanie tej gminy jako sypialni W-wy, Grodziska, Błonia, Sochaczewa, Żyrardowa jest normalne i powinno to cieszyć, ze ludzie chcą tu zamieszkać a pracować w mieście. Szczególnie, ze do W-wy jest 50 km, do Błonia i Grodziska Żyrardowa 10km do Sochaczewa 18km. Jesteśmy w środku, wiec co w tym złego, że jesteśmy sypialnią….No ale z takim podejściem, ze sypialnia to zagrożenie, to faktycznie budowa hali sportowej nie ma szans. Bo to przecież fanaberia mieszkańców napływowych…a nie rdzennych Baranowian a może Baranów 🙂

  27. gość

    Luty 21, 2017 at 3:02 pm

    Na stronie internetowej nie ma nawet wzmianki o jakichkolwiek zawodach międzyszkolnych, o sporcie w naszej gminie – ZERO SPORTU. Chociażby to pokazuje, jak bardzo nasza gmina ma gdzieś sport i rozwój najmłodszych.
    Dopóki władze nie przestaną udawać że tego nie widzą, nic nie zdziałamy..

    • mieszkaniec

      Luty 23, 2017 at 1:50 pm

      Prawda, przejrzałem stronę gminy i fanpage na facebooku i nic nie ma o sporcie. Jest sporo o bibliotece, zajęciach teatralnych, języku angielskim, segregowaniu odpadów, festiwalach, zajęciach w różnych OSP. O sporcie jest tylko to, co sam klub sportowy Orion o sobie napisze. Gmina sama z siebie nie pisze o sporcie. To zadziwiające, ja jestem w ciężkim szoku, bo nie zdawałem sobie sprawy, że mieszkam w gminie, która nie promuje, nie wspiera i nie lubi sportu. Chyba właśnie otworzyłem oczy i mi się to nie podoba !

  28. dementi

    Luty 21, 2017 at 5:49 pm

    Szanowna Gmino, nie rozumiem po co ktoś od Was wypowiadał się publicznie, że hala nie powstanie ponieważ potrzeb w gminie nie ma.
    Info z artykułu powyżej jest następujące: „Aktualnie według oceny władz Gminy Baranów, istniejąca baza sportowa jest wystarczająca do zaspokojenia potrzeb młodzieży szkolnej, a poza zajęciami lekcyjnymi jest wykorzystywania również przez pozostałych mieszkańców, zainteresowanym aktywnym spędzaniem czasu. Gmina w najbliższych zamierzeniach inwestycyjnych również nie przewiduje budowy pełnowymiarowej hali sportowej.”

    Wam rozum odjęło, że publicznie przyznajecie się do swojej niewiedzy na temat potrzeb sportowych i kulturowych mieszkańców ? Wam rozum odjęło, że odbieracie ludziom nadzieję na halę ? Wam rozum odjęło, że bez badania rynku, bez badania potrzeb mieszkańców wydajecie takie opinie ? A kim Wy jesteście ? Bogami ? Nie, jesteście normalnymi ludźmi, którzy pracują dla nas mieszkańców, pracujecie na nasze potrzeby i za nasze podatki. Więc, więcej pokory. A doradcy od wizerunku w gminie powinni chyba zastanowić się czy warto było taką burzę wywołać. A wystarczyło się zastanowić i przeprowadzić prostą ankietę wśród mieszkańców, zamiast publicznie mówić, ze potrzeb nie ma. Wszyscy Ci, którzy umieścili tu swoje komentarze czyli: mieszkańcy, rodzice, dzieci, społecznicy, sportowcy są dobrze postrzegani bo robią wiele charytatywnie na rzecz Gminy i jej mieszkańców, i tymi wpisami walczą o lepsze życie. A jak postrzegana jest teraz gmina ? Było warto iść pod prąd ?

  29. mieszkaniec Kask

    Luty 21, 2017 at 10:01 pm

    Taka hala sportowa mogłaby powstać w Bożej Woli. I nie jestem wcale mieszkańcem tej wsi. Ale w Bożej Woli ta hala mogłaby na serio zarobić na siebie. Bo klientów byłoby tam sporo i mogliby też bez problemu do hali dojechać. I co z tego, ze ta wieś jest na końcu naszej gminy, to właśnie jej plus bo graniczy z mocno zaludnionym powiatem zachodnim. Można dojechać pociągiem, jest blisko mocno zaludnionych Bramek i Błonia a do Grodziska też jest blisko. Dużo mieszkańców, rodziców, dzieci mieszka w Bożej Woli. Szkoła podstawowa jest przepełniona, tą szkołę i tak należałoby rozbudować. Plac zabaw w Bożej Woli zawsze tętni życiem w tygodniu i w weekendy, a na boisku wielofunkcyjnym brakuje miejsca bo wszyscy chcą grać. Zimą to wszystko zamiera, a hala by to zmieniła. Ale pomimo, iż to jest naprawdę z ekonomicznego punktu widzenia super pomysł bo super lokalizacja, to raczej nie ma racji bytu. Szkoda, że Boża Wola nie ma swojego radnego.

  30. Ktosie

    Luty 22, 2017 at 6:52 am

    Jeśli ktoś twierdzi że hala nie potrzeba, jesli ktos nie wie jak na takiej hali zarobic to nie ma sensu jej budować. Dopoki mentalnosc gminnych ktosiow sie nie zmieni i dopóki nie odrobią lekcji z ekonomi, sportu, zarządzania i zdobywania środkow na infrastrukture sportową to my tu mieszkańcy nic nie zdziałamy. Bo dla ktosiow budowa hali to koszt jest, a dla nas budowa hali to inwestycja. Dopóki ktos im nie wyjaśni ksiegowej różnicy w bilansie między kosztem a inwestycją to zmian dla sportu tu nie będzie.

  31. Brawo Izdebno :)

    Luty 23, 2017 at 1:31 pm

    A w Izdebnie można !
    „BĘDZIE SALA GIMNASTYCZNA I ROZBUDOWA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W IZDEBNIE KOŚCIELNYM
    7 lutego 2017 roku odbyło się spotkanie z Burmistrzem Grodziska Mazowieckiego dotyczące planowanej budowy sali gimnastycznej i rozbudowy Szkoły Podstawowej w Izdebnie Kościelnym. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Rady Rodziców, Dyrekcja, przedstawiciele grona Pedagogicznego, przedstawiciel Ośrodek Sportu i Rekreacji i Burmistrz Grzegorz Benedykciński. Na spotkaniu została potwierdzona informacja o budowie sali gimnastycznej w Izdebnie Kościelnym. Burmistrz zapewnił nas, że obiekt sportowy w Izdebnie ma powstać już w tym roku. Najwięcej czasu zajmą procedury związane z kompletowaniem dokumentów i pozwoleniami, następnie rozpocznie się budowa sali gimnastycznej z gotowych elementów, która powstanie prawdopodobnie do końca tego roku.
    Natomiast, jeśli chodzi o rozbudowę Szkoły Podstawowej, czas przeznaczony na tą inwestycje zajmie około 2 lat. W tej kwestii procedury są dużo bardziej skomplikowane, wymagana będzie dokładna analiza rozbudowy oraz dostosowania istniejącego stanu budynku szkolnego na potrzeby obecnych przepisów. Na czas rozbudowy szkoły, burmistrz zaproponował przeniesienie oddziału przedszkolnego do niebawem wyremontowanego budynku straży OSP. Lada chwila ma ruszyć remont.
    Przedstawiciele Szkoły Podstawowej w Izdebnie Kościelnym złożyli na ręce burmistrza dokument na temat wspólnie wypracowanej „ Koncepcji rozbudowy szkoły Podstawowej im. Klementyny z Tańskich- Hoffmanowej w Izdebnie Kościelnym” oraz „ Założenia do programu funkcjonalno- przestrzennego”. W dokumentach tych zawarte zostały potrzeby i oczekiwania całej społeczności szkolnej co do rozbudowy szkoły. Zaproponowane zostało stworzenie:
    dodatkowego oddziału przedszkolnego,
    osobnej świetlicy dla dzieci w wieku przedszkolnym i zerówki,
    stołówki,
    szatni,
    sanitariatów,
    trzech sal tematycznych dla klas IV – VIII,
    punkt biblioteczny,
    sala gimnastyczna z pełnym zapleczem.
    Wszyscy jesteśmy bardzo wdzięczni Panu Burmistrzowi za podjęcie tak ważnej decyzji dla naszej społeczności szkolnej i lokalnej jak budowa sali gimnastycznej oraz rozbudowa szkoły. Będzie to spełnienie naszych marzeń i inwestycja w przyszłość dla wielu pokoleń.
    Społeczność Szkoły Podstawowej w Izdebnie Kościelnym”

  32. zawodnik

    Luty 23, 2017 at 1:36 pm

    To prawda hala potrzebna jest. Nie raz byłem świadkiem, że obcy ludzie z poza gminy chwalą nasze boiska, że tętnią życiem w sezonie. Że nasze dzieci grają w piłkę na boiskach w Baranowie, Cegłowie i Bożej Woli. Tak samo byłoby z halą sportową zimą. Tętniłaby życiem i zimą i latem. Na bank jestem pewien, na 100% 🙂

  33. Wojtek

    Luty 24, 2017 at 5:41 am

    Te rysie, bysie, ktosie to serio nie widzą potrzeb hali i nie wiedzą jak ją utrzymać aby na niej zarobić. Smutne to bardzo.

  34. Franek

    Luty 26, 2017 at 8:36 pm

    Halo ludzie, czy Was nie obchodzi to, że nasze dzieci pójdą do liceum w mieście i nie będą umiały grać w sporty halowe. Gdzie to równanie szans dzieci i młodzieży wiejskiej ?

  35. Gminek

    Luty 26, 2017 at 8:54 pm

    Na cały gminny klub sportowy dotacja gminna to 60 tys na cały rok. Na sprzęt, na wykfalifowanych czterech trenerów, na mecze ligowe, turnieje, transport, puchary, nagrody dla pięciu drużyn. I musi to starczyc. A na nasz słynny gminny Festiwal jednego dnia wydaje się też 60 tyś. Wam to ludzie pasuje?

Dodaj komentarz

Imię*