Kilka porad jak przygotować się do biegu!

Nawet biegając rekreacyjnie warto skorzystać z rad najlepszych. Dzięki nim bicie kolejnych rekordów i życiówek będzie dużo łatwiejsze. – Przygotowując Oktawię Nowacką (olimpijkę i zawodniczkę Grupy Sportowej ORLEN) skupiłem się na trzech kluczowych elementach: mobilności, stabilności oraz sile mięśniowej. – tłumaczy Dorian. – Trzy razy w tygodniu Oktawia wykonywała trening uzupełniający, podczas którego pracowaliśmy przede wszystkim nad mięśniami głębokimi, mięśniami stabilizującymi miednicę oraz obręcz […]

Nawet biegając rekreacyjnie warto skorzystać z rad najlepszych. Dzięki nim bicie kolejnych rekordów i życiówek będzie dużo łatwiejsze.

Przygotowując Oktawię Nowacką (olimpijkę i zawodniczkę Grupy Sportowej ORLEN) skupiłem się na trzech kluczowych elementach: mobilności, stabilności oraz sile mięśniowej. – tłumaczy Dorian. – Trzy razy w tygodniu Oktawia wykonywała trening uzupełniający, podczas którego pracowaliśmy przede wszystkim nad mięśniami głębokimi, mięśniami stabilizującymi miednicę oraz obręcz barkową. Oktawia wykonywała również ćwiczenia mobilizacyjne dla stawów. Nie zapomnieliśmy również o ćwiczeniach siłowych – to wszystko stanowiło fundament przygotowania fizycznego. Odpowiednio ułożony program treningu uzupełniającego powinien być nieodłącznym elementem przygotowań każdej osoby regularnie trenującej – zarówno zawodowca, jak i amatora. – dodaje.

Każdy zawodowiec startujący w maratonach ma jasno określony cel i strategię, którą z żelazną konsekwencją realizuje. Czego amator może nauczyć się od niego? Oto garść rad:

W trakcie przygotowań:

– spożywaj pełnowartościowe posiłki,

– pij regularnie wodę lub napoje sportowe w ciągu dnia i podczas treningów,

– wysypiaj się – zawodowcy śpią od 8 do 10 godzin dziennie!

– korzystaj z usług fizjoterapeuty lub masażysty.

Tuż przed startem:

– wykonaj porządną rozgrzewkę,

– określ, w jakim czasie chcesz przebiec maraton,

– ustaw się w odpowiedniej strefie startowej,

– zastosuj pozytywny dialog wewnętrzny i przygotuj się mentalnie.

W trakcie biegu:

– pierwsze kilometry biegnij spokojnie, nie przyspieszaj!

– spożywaj płyny i węglowodany na trasie – korzystaj z każdego punktu odżywczego,

– bądź cały czas skupiony na celu,

– w trudnych chwilach wizualizuj sobie, jak wbiegasz na metę i jak bardzo jesteś szczęśliwy z ukończenia królewskiego dystansu.

Nie musisz być zawodowcem, aby przygotować się jak najlepsi maratończycy! Skorzystaj z porad i ciesz się kolejnym medalem zdobytym na mecie siódmej edycji ORLEN Warsaw Marathon!

Dorian Łomża to trener przygotowania motorycznego z Carolina Medical Center. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z zawodnikami różnych dyscyplin sportowych. Na co dzień pracuje z zawodnikami na najwyższym poziomie sportowym: odpowiada za ich przygotowanie fizyczne. Łączy wiedzę z zakresu fizjoterapii, treningu funkcjonalnego, biomechaniki i fizjologii wysiłku fizycznego.

Info/foto: ORLEN Warsaw Marathon

9.0

Ocena artykułu

Polecane

Dodaj komentarz

Imię*